جنگ روانی چیست؟

🔴 رسانه تروریستی و ملت ناآشنا با جنگ‌روانی (شایان).

بر کسی پوشیده نیست که اتفاقات اخیر در منطقه خاورمیانه نتیجه سیاست‌های مداخله جویانه رژیم ایران است. این رژیم با هدف ماندگاری در عرصه قدرت، در امور داخلی کشورها دخالت کرده و آنها را به سمت بحران داخلی سوق داده و آتش جنگ و نفاق را برافروخته است. عراق، سوریه، لبنان و یمن مثال‌های بارز این موضوع هستند. سیاستمداران آزاداندیش و افکار عمومی جهان در بررسی بحران کشورهای خاورمیانه ردپای ایران را به خوبی در آن می‌بینند. ایران برای استعمار عراق و سوریه، گروه‌های تروریستی شبیه داعش مانند حزب الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن، فاطمیون در افغانستان، حیدریون در پاکستان، سپاه بدر در عراق را تشکیل داده و از همه آنها برای ایجاد بحران در سوریه استفاده کرده و برای پذیرش افکار عمومی، نام آن‌ها را مدافعان‌حرم! گذاشته است و در حقیقت از تکینک درگیر نمودن احساس و عواطف مردم سود برده است.


این رژیم سرکوب‌گر برای جلب افکار عمومی مردم، سرمایه‌گزاری‌های زیادی در رسانه‌ها انجام داده و برای همراهی افکار عمومی، سریال‌ها و برنامه‌های سرگرمی را جولانگاه ایدوئولوژی‌های خود قرار داده است. همان تفکراتی که خطوط اصلی آن به طور مرتب توسط خامنه‌ای ارائه می‌شود. در اثر این القائاتِ مکرر رسانه‌های رژیم، و سوءاستفاده از احساس و عواطف، همچنین ناآگاهی ملت ایران نسبت به جنگ روانی، کشته‌های خود در سوریه را شهید دانسته و با شلوغی رسانه‌ای و با استفاده از همان تکنیک درگیر نمودن احساس و عواطف و عملیات روانی موضوع را داغ و بصورت گسترده نشر می‌دهد. برای نمونه می‌توان به داستان‌سرایی در مورد «حججی» و بازی با احساسات مردم و شوی تبلیغاتی گسترده توسط جیره‌خواران حکومتی صداسیما، خبرگزاری‌های فارس و جام‌نیوز و تسنیم و ... اشاره کرد. آن‌ها با کوچک‌ترین بهانه به دنبال مطرح کردن سوریه و دروغ‌پردازی در موضوع آن هستند.


پایتخت ۵ عنوان سریالی است که از شبکه حکومتی ایران در ایام تعطیلات نوروزی این کشور پخش شده و مورد توجه عموم قرار گرفت. این سریال با کارگردانی سیروس مقدم و بازی بازیگرانی همچون محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر، هومن حاجی عبداللهی، علیرضا خمسه و دیگر اکتورنمای‌های اجیر شده توسط رژیم روی آنتن سیمای تروریست میلی رفت. این فصل از سریال با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج وابسته به سپاه که خودشان از سر ذوق و جو گرفتگی به آن «هالیوود ایران» نیز می‌گویند ساخته شده است. این سازمان که از پول‌های کلان نفت مردم تغذیه می‌شود در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شده است. از وسعت کار سازمان اوج می‌توان تصوری از بودجه کلان آن به دست آورد: ۸۰ مؤسسه به عنوان زیرمجموعه‌های سازمان هنری رسانه‌ای اوج در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند. بیش از ۲۶۰۰ هنرمند با این سازمان همکاری می‌کنند و ۷۰۰ مستند هم هر سال توسط این سازمان اجیر شده تولید می‌شود. هزینه‌های سرسام‌آور این سریال و تولیدات دیگر این سازمان به قدری زیاد بوده که اعتراض برخی از نمایندگان مجلس فرمایشی را نیز به دنبال داشته است.


با وجود استقبال دروغین و ساختگی از این سریال در داخل ایران، مورد انتقاد بسیاری از مخالفان نیز قرار گرفته است. مخالفان این سریال و نظایر آن به نکات بسیار مهم زیر اشاره کرده‌اند.


۱- نگاه تک بعدی این سریال نسبت به جنگ داخلی در سوریه و دروغ پردازی در مورد آن

۲- ساخت تصویری شیطانی از مخالفان بشار اسد، در حالی که مخالفان، مردمی ستمدیده هستند که برای رسیدن به حق خود و عدالت چاره‌ای جز مبارزه مسلحانه نداشتند (این در حالی‌است که مخالفان و تظاهرکنندگان در ایران اغتشاشگر و اجیر شده آمریکا، اسراییل و آمدنیوز و در نهایت آشوبگر معرفی می‌شوند.)

۳- ترویج ازدواج دختران در سنین کودکی، و مثبت نشان دادن این کار زشت و دور از شان خانواده ایرانی اصیل

۴- صرف هزینه‌های میلیاردی برای ساخت تولیدات رسانه‌ای با محوریت نکات دیکته شده رهبر ایران در شرایط بسیار بد اقتصادی

۵- توهین به رئیس جمهور آمریکا توسط کاراکتری منفی با موهای رنگ شده (این در حالی‌ست که مدعیان اسلام، صلح و عدل از سران رژیم هستند)

۶- تضاد و دوگانگی در ارزش‌های جامعه ایران، مبارزه با کالاهای خارجی و تبلیغ آن در فیلم‌ها و سریال‌ها


از استقبال مردم می‌توان این نتیجه را متصور شد که بخش زیادی از مردم ایران با شیوه‌های جنگ روانی ناآشنا هستند. این حقیقت در فضای مجازی ایران به خوبی قابل مشاهده است.

/ 0 نظر / 113 بازدید